dimarts, 8 de maig del 2012

Fer grup, fer pinya

Ahir em vaig acomiadar, com a president, de l'assemblea de militants i simpatitzants de Convergència Democràtica a Vila-seca. Realment van ser uns moments molt emotius, de records, d'abraçades i d'il·lusió envers la feina que el nou president, l'amic Pep Plana, i tota la seva executiva (de la qual en formo part) iniciaran en breu. 
Una de les reflexions que més em venen al cap és la importància del grup, del conjunt, de la comunitat de persones envers un projecte. Què forts som quan anem en grup, quan abandonem els individualismes i busquem un objectiu comú! Aquesta és la idea que ha presidit la meva ment durant aquests 7 anys de mandat. 
Mireu, l'individualisme no porta enlloc, i menys en aquests moments de crisi i de dificultats contínues. Sol, què pots fer? El més trist d'un líder és el moment en què es  gira i se n'adona que darrere seu no hi va ningú, que està sol davant l'aventura o les noves possibilitats.
En aquests temps m'he dedicat a això, a crear grup, a consolidar l'existent amb l'anterior president, el també amic Josep Martínez. Per què no gaudir de bones estades i àpats amb els membres de l'executiva i de l'assemblea a banda de la feina i de les voràgines electorals? Al voltant de la taula, del carrer, surten les idees més interiors d'un mateix, és allà on ens hem conegut i on hem passat les estones més amenes. Fent grup hem aconseguit els nostres objectius. Amb un col·lectiu com el nostre no ha estat difícil iniciar aventures impressionants i exitoses com les que hem viscut en aquests anys.
Sempre he considerat important estrènyer lligams d'amistat i complicitat no sols en el grup polític, sinó també amb els amics i a la feina. Crec que és molt millor treballar plegats quan hi ha bona sintonia amb els membres amb qui dediques hores. De fet, provinc d'una experiència prèvia que consistir en treballar llargues jornades en un establiment turístic durant 9 temporades. Allà, les bones relacions eren bàsiques per poder suportar la feina i els dies sense festa.
Finalment, expressar un desig propi i personal: Poder estudiar dinàmiques de grup, gestió col·lectiva i lideratge. És quelcom que, considero, em falta i m'agradaria potenciar. Ho podré fer? Temps al temps! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada